• Home
  • Blog
  • 5 aspecte de care să ții cont atunci când alegi numele firmei tale
Blogul nostru

5 aspecte de care să ții cont atunci când alegi numele firmei tale

Dacă te-ai decis să îți deschizi propria afacere, ți-ai stabilit domeniul de activitate, tipul de servicii pe care firma le va desfășura sau produsele pe care le va promova, acum este momentul să alegi numele companiei tale. Știm că aceasta este una dintre realele dificultăți, de aceea îți vom prezenta 5 aspecte pe care ar trebui să le ai în vedere atunci când alegi denumirea firmei.

1. Este recomandat ca numele firmei să fie în concordanță cu tipul de servicii prestate sau/ și cu numele produselor comercializate
Trebuie să iei în calcul de la început dacă este probabilă o extindere a domeniului de activitate . Nu în puține cazuri, firma a fost creată de exemplu pentru un lanț de florării, și apoi, sub aceeași denumire ajunge să comercializeze produse care nu au nici o legatură cu domeniul inițial. Sigur că poti avea mai multe branduri sub aceeași firmă, dar în acest caz, daca îl poți prevedea, sugestia noastră este sa alegi o denumire interesantă, dar mai generală care sa exprime o caracteristică sau o valoare ce definește și diferențiază firma.

2. Studiază concurența
Cu siguranță că ai facut deja acest lucru în ceea ce privește produsele și serviciile concurenței tale directe, metodele de vânzare și tehnicile de marketing aplicate. Dar trebuie să faci acest lucru și în privința numelui firmelor, pentru că, de cele mai multe ori, fiecare domeniu și industrie urmează anumite trenduri și în ceea ce privește denumirile mai des folosite. Așa cum majoritatea caselor de avocatură folosesc ca denumire numele principalulul avocat urmat de sintagma '' și asociații '', la fel există denumiri comune fiecărui sector de activitate. Dacă te decizi să urmezi aceste trenduri este alegerea ta, aceasta fiind o opțiune comodă, dar trebuie să fii conștient că un astfel de nume va fi greu de reținut de public, tocmai pentru că este foarte asemănător cu altele.

3. Alege un nume creativ și ușor de reținut
Fii cât mai creativ în alegerea numelui, analizează toate variantele care îți vin în minte, chiar dacă unele ți se par excentrice la început. Acest proces este unul de durată, deci nu-l lăsa pe ultima sută de metri. Gândește-te la aspectul care vrei să te diferențieze de concurență, fie că este vorba de o calitate, însușire a business-ului tău, fie că este vorba de o valoare după care îți conduci activitatea. Poziționarea și branding-ul încep chiar de la numele firmei tale! Majoritatea denumirilor dintr-un singur cuvânt au fost deja folosite, deci, cel mai probabil, va trebui să creezi o combinație sau o sintagmă de 2-3 cuvinte, care să fie relevantă pentru domeniul de activitate. De asemenea, denumirea trebuie să fie ușor de memorat și înțeles pentru orice persoană care activează în alte sectoare decât cel al companiei tale.

4. Creează o listă cu 5 posibile denumiri și combinații ale acestora
Este foarte probabil ca denumirea cea mai bună să nu îți vină în minte de prima dată, de aceea este foarte util să faci o listă cu 5 posibile denumiri și combinații ale acestora. Poți verifica online dacă numele sunt deja folosit. Nu ignora nicio combinație, chiar dacă pare mai neobișnuită la prima vedere. Nu lua o decizie imediat, așteaptă câteva zile și revezi apoi lista. Este posibil să îți schimbi părerea radical între timp.

5. Cere părerea prietenilor, partenerilor de afaceri și apropiaților
După ce te-ai hotărât de principiu asupra unui nume, află părerile partenerilor de afaceri, apropiaților și prietenilor legate de acesta. Ceea ce ție ți se pare genial sau evident, pentru alții poate fi ciudat sau dificil de înțeles, de aceea este esențial să afli opinia sinceră a cât mai multor persoane. Dacă la auzirea numelui acestea nu se gândesc automat la un domeniu de activitate/ gamă de produse sau li se pare greu de memorat, atunci este recomandat sa il schimbi și să apelezi la o altă varianta a listei tale care ți se pare mai potrivită. Succes!
  • Advertising

    Chiar dacă serviciile sau produsele companiei pe care o deții sunt de calitate, se întâmplă ca acest fapt să nu se reflecte așa cum ți-ai în numărul de clienți sau vânzări. De ce se întamplă acest lucru?

    Afla aici
  • Branding & Marketing

    Brandurile devin tot mai importante pe zi ce trece. Nu cumpărăm un simplu produs sau un serviciu, cumpărăm o suma de atribute simbolice, un stil de viață.

    Afla mai multe
  • PR Events

    Un eveniment reușit este cel care nu numai că a îndeplinit cu succes obiectivele de marketing și comunicare stabilite, ci este cel despre care partenerii tăi își aduc aminte cu plăcere și mulțumire o lungă perioadă.

    Citeste mai mult